Site Loader

Eind Maart was het zo ver Snickers organiseerde het NK Speed Docking. Deze wedstrijd is gericht op het versnellen van de lostijden en er word gestreden tussen verschillende distributiecentra. Wie kan de meeste tijdwinst boeken?
Nadat bedrijven zich jarenlang hebben gericht op duurzaamheid en betrouwbaarheid lijkt het thema snelheid weer meer aandacht te krijgen. Het lijkt een beetje een muf thema maar de resultaten waren verbluffend. De verschillen tussen de bedrijven waren groot, niet alleen de tijden maar ook gebruikte technologieën.

Innovatie
Speed Docking heeft een duidelijke fasering. Gestart wordt met de enigszins oudere thema’s. ‘Green Order’, waarbij gewerkt word via de gedachte hoe minder vrachtwagens voor de deur, hoe minder bonte pallets, hoe minder vertraging. Vervolgens word gestart met de tweede fase ‘Scan & Go’, waarbij de scanning bij ontvangst word gedaan en vervolgens worden gelabeld. De derde fase ‘Dynamic Dock Management’ waarbij de laaddocks pas toegekend worden aan de vrachtwagens als ze in de buurt zijn. Met andere woorden de planning word zo laat mogelijk in het proces gemaakt om wachttijden te voorkomen. In de ‘Dock & Roll’ word het dock automatisch leeg getrokken en via een rollenbaan in de vrachtwagen geladen.

Post Author: rollenbaan